fbpx

Komunikacja marki krok po kroku

komunikacja marki

Czym jest komunikacja marki? Najpierw spróbuj na zasadzie skojarzeń sama się nad tym zastanowić. Ja postaram się dziś zająć tematem bardziej szczegółowo. 

Komunikacją marki są te wszystkie czynniki, które składają się na jej wizerunek. Prościej mówiąc, to wszystko to, co marka mówi o sobie, oraz to, jak o sobie mówi.

Marka

Na samą zaś markę składają się takie elementy jak nazwa, identyfikacja wizualna, misja marki, jej cele, grupa docelowa. Czy są to ważne elementy? Cóż… bez nich nie będzie o czym komunikować. 

Marka to jednak nie tylko logo i grupa docelowa.

Na markę osobistą składa się również jej misja, wartości i oferta. Gdy mamy to wszystko, możemy wziąć się za jej przekaz.

Sposoby komunikacji

Czyli to, w jaki sposób będziesz tę markę komunikowała światu. Warto zadać sobie pytania (i najlepiej wszystko zanotować) jakich narzędzi chcesz użyć, jak i kiedy z nich korzystać. A w tym wszystkim musisz pamiętać jeszcze o spójności całości, tak by i ten przekaz był spójny.

Trzymasz się ustalonych kolorów, wzorów, szablonów, czy fontów… Jeśli zajmujesz się WordPressem nie będziesz przecież komunikowała o odchudzaniu 😉

O tym, że udostępniane informacje powinny być rzetelne i prawdziwe, chyba pisać nie muszę…

Co powinna zawierać komunikacja marki?

Życie byłoby piękne, gdyby był jeden sztywny wzorzec strategii komunikacji. Kilka elementów jest jednak stałych. To jakby ścieżka, jaką za każdym razem przechodzisz. Oczywiście, czasem może zdarzyć się, że coś w niej zmienisz. Jednak jest to kilka stałych elementów, których nie przeskoczysz i nie pominiesz.

Analiza marki

  • Zdefiniuj swoją markę. Czym się zajmujesz? Jaka jest Twoja marka? Jakie są jej słabe i mocne strony? To te informacje, które musisz na początek ustalić. Ustalając osobowość swojej marki, możesz posłużyć się archetypami osobowości. Pamiętaj również o ustaleniu misji, jaka przyświeca Twojej marce oraz celach, jakie ma osiągnąć. 
  • Konkurencja? Nie unikniesz jej, ale też się nie obawiaj. Przyjrzeć się konkurencji należy zarówno tej dalszej, jak i bliższej. Jaki jest ich wizerunek? Jak komunikują? Zrób research i poznaj ich zachowania. 
  • Kto jest Twoją grupą docelową? W określeniu Twojej grupy docelowej pomoże Ci darmowy PDF, który znajdziesz na mojej stronie. 
  • Cele komunikacji. Czyli sprawa, która w tej chwili najbardziej nas interesuje. Tutaj powinnaś sprecyzować, jakie efekty ma przynieść Twoja komunikacja, jakich narzędzi chcesz użyć, jakimi treściami się dzielić. 

Motyw przewodni

To nic innego jak kreatywna koncepcja Twojej marki. Główny przekaz, jaki będzie charakteryzował Twój content. Dobry koncept kreatywny musi opierać się na poznaniu problemu potencjalnego klienta. Dzięki temu ustalisz, jak musisz odpowiedzieć na problem, by potencjalny klient stał się Twoim… klientem. 

Motyw przewodni może być pokazywany jakimś krótkim hasłem, sloganem. Dosłownie kilka słów, które w jasny sposób wyrażają myśl przewodnią Twojej marki. To wpłynie na jej rozpoznawalność wśród odbiorców. 

Plan działania

Dobierz odpowiednie kanały, na których będziesz komunikowała swoją markę. Działania te muszą być spójne ze specyfiką Twojej marki. Jeśli pracujesz online, raczej nie będziesz rozwieszała bilbordów w mieście. Gdy interesuje Cię współpraca z branżą beauty inaczej będziesz komunikowała swoją markę niż np. dla branży gastronomicznej. 

Zastanów się też, czy stawiasz na publikacje tekstowe, czy wideo, a jeśli na obie, to z jaką częstotliwością, w jakiej formie itd. Form do takiej komunikacji masz całą masę. Wybierz więc tylko te, które najlepiej oddadzą ideę Twojej marki i które “czujesz”, bo nic na siłę…. Dzięki temu łatwiej trafisz do swojej grupy docelowej. 

Gotowe?

Gdy masz już przygotowany zarys komunikacji marki możesz działać! Czy stale trzymać się sztywno opisanych zasad? Nie. Jeśli w pewnym momencie stwierdzisz, że chcesz publikować podcast, do dzieła! Pamiętaj, że plan komunikacji, który stworzyłaś jest… elastyczny! Wyznacza Ci on kierunek, ale nie ogranicza przy tym Twojej kreatywności. 

Marka osobista to coś, co powinno być autentyczne, świadome, profesjonalne, pełne zaangażowania.

Już niebawem pojawi się workbook „Strategia marki”, dzięki któremu odkryjesz, co tak naprawdę jest dla Ciebie ważne, zgodne z Tobą, Twoimi przekonaniami i pasją.

Już teraz możesz zapisać się na listę zainteresowanych!

komunikacja marki
Komunikacja marki krok po kroku

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Przewiń na górę